Vilken skön dag!

En dag för mig själv, med mig själv :)
Behöver liksom ge mig själv tid, tid att vara med mig själv och tid att finna lugn och ro själen. Var ut & gick på morgonen och rensa mina tankar, sen ringde jag min sponsor. Var ett tag sen jag prata med henne nu, och känner när det är dags att ta hjälp av henne och hjälpa mig att sortera det som behövs :) Varenda gång jag pratar med henne så blir jag fylld av kraft, och styrka! Och blir ödmjuk med mig själv, och det känns oftast rätt. Helt fantastikt att jag har henne, dom människor jag har över huvud taget som hjälper mig på min väg i livet!
Det är skönt att vilja vara med mig själv idag, och att det är lugnt inombords, idag uppskattar jag det. Livet är helt fantastiskt när jag ser det som det innehåller, när jag accepetrar mig själv som jag är och mina känslor. När jag låter andra männsikor vara som dom är, när jag är sann, ärlig, osjälvisk och hänsynsfull. När jag lever efter guds vilja och lever i kärlek, och vågar gå emot mina rädslor.

Hade en jätte mysig kväll igår igen :) Jobbade på dan och somnade en sväng när jag kom hem. Sen åkte jag över till Örjan och Sebastian så åkte vi in till stan till Sofie. Satt där och pratade, spelade gitarr och sjöng. Stunder som jag verkligen myser...så värdefulla stunder jag får vara med i. Tillsammans med vänner, nyktra! Att kunna skratta och bjuda på oss själva...precis som vi är! Det är värdefullt! Och tackar gud att jag får vara som jag är, att jag har det jag har, och att jag får leva det liv jag gör.

Idag finns det alltid en lösning på dom "problem" jag stöter på, och har en helt annan inställning och har verktyg idag som jag har tillgång till att använda. Jag har val idag....jag kan välja! Jag har ett program jag behöver leva efter, som gör mig till en hel människa. Som ger mig allt jag behöver.

Har städat hemma nu, och sitter och myser! Tänk vad en städning kan göra gott :) Har tänt ljus, och lyssnar på musik.
Nu ska jag in i duschen :)

Må gott, och var rädd om dig!


Kommentarer
Postat av: Eva

God morgon Linda.

Som vanligt när jag läser din blogg så blir jag så glad och varm i hjärtat. Forsätt på din väg och du kommer att få ett lyckligt liv. Glöm aldrig bort att livet består av en massa konstiga och motstridiga känslor som vi måste lära oss att hantera och se för vad dom är. Inte försöka ta bort dom genom att fly på ett eller annat sätt.

Stor kram till dig =)

2009-04-20 @ 07:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0