Var morgon ny!

Livet är som ett lapptäcke - här och var består det av bitar av glädje och förtvivlan.

Om du ser framåt kan du räkna med att oväntade upplevelser. Du kan räkna med att få skratta. Du kan räkna med att få uppleva ångest. Livet blir sällan vad man väntat sig, men vi kan vara säkra på att vi kommer att klara oss igenom alla svårigheter. De kommer i själva verket slipa av våra kantigheter. Livet består av lika delar fröjd och smärta. Vi glömmer så lätt att det är tack vare de utmaningar som vi kallar för "problem" som vi utvecklas och mognar.
Vi har fått recept på hur vi ska kunna dra nytta av det problem som vi ställs inför idag. Låt oss gå varligt fram, ha receptet till reds och se alla hinder försvinna.
Det finns inga svårigheter som vi inte kan övervinna med hjälp av dom tolv stegen. Vi kanske behöver "lämna ifrån oss" några svårigheter idag. Om vi accepterar att vi inte kan bestämma över våra barn, var äkta hälft eller våra arbetskamrater, gör det våra bördor lättare. Om vi gör avbön för någonting kanske vi där igenom lyckas få kontakt me någon vi länge längtat efter. De tolv stegen hjälper oss att foga samman dagens upplevelser till ett helt. Och då får de en ny innebörd!

Om jag lever "rätt" idag kommer jag att kunna möta både smärta och fröjd imorgon.

Den smärta jag upplever ibland, kan jag också vara tacksam över, den är en del av mitt liv och det jag får uppleva! Smärtan hade inte funnits om jag inte hade fått uppleva fina stunder tillsammans med människor som betyder. Och den glädjen att jag kan känna kärlek, vara tacksam, uppskatta, gå emot mina rädslor...ja...jag lever och jag känner :) Jag har det jag kallar gud idag, och lämnar även den här dagen mitt liv i hans händer! Då blir det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0