Ett helgon :)

En väldigt vacker människa sa till mig idag, han jag väljer att kalla för ett helgon :) Vet inte vad det är med han, men han är helt otrolig iaf, och är inte som alla andra. Otroligt häftig är han, och den innebörd han har fått i mitt liv. Och hur han bara dök upp en dag på mitt jobb för snart två år sen. Han sa iaf... "Vet du om att du är otroligt klok och förståndig och insiktsfull för att vara i din ålder, det är det som är så häftigt".... jag tror det sa jag, det är tack vare programmet . Så titta han på mig och log och sa "Linda, det är för att du är den du är, du hade aldrig vart där du är om du inte hade det i dig, du har fått verktygen serverade och du har tagit dom med, för att det finns där inne". Och jag kände att det är sant. Så sa han, ge dig själv all kärlek du förtjänar, och var stolt över den du är! Hans ord är så sanna för mig, och han pratar allt som oftast med mitt inre...han når mig i kärnan och jag tror på honom. En så andlig människa och för mig är han verkligen utsänd ifrån gud. Alla saker han säger till mig, när han inte har en aning om vad jag bär eller vad som finns på insidan, så säger han nånting som handlar om det och jag får verkligen ta till mig hans vägledande ord. Utan att han vet om nånting. Det känns varje gång som att han vet men jag har inte sagt nånting innan. Och hur han lever, och det han har...är så enkelt, och hans kärlek och glädje och harmoni i livet ger mig kraft och ger mig tro.

Är det nånting jag är sant för mig just nu är att så länge jag tar hand om mig själv så kan jag leva gott. Då behöver jag inte anstränga mig för att få till det, då funkar det! Vi prata om att ta hand om sig själv och ge sig själv den kärleken, och hur underbart det är att möta människor då, och kunna ge. Och det bara är, och allt är naturligt. Och så är det ju :)

En dag i taget är allt jag behöver leva i. Igår har redan paserat, och imorgon vet jag ingenting om än. Nuet, och stunden är livet. Sen ser jag fram emot saker, och det är bara bra :) Ska på min kusin Karins bröllop på lördag och det ser jag jätte mycke fram emot, och åka till mamma och Janne på fredag!

Kom ihåg att DU är viktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0