Morgonens text...

Den vart ju rätt träffande :) Märkligt konsigt, och jag kunde inte låta bli att le :)


Ibland måste vi vända ryggen åt det som bekymrar oss. "Lämna ifrån dig dem". säger tredje steget. Om vi hakar oss fast vid en situation som det inte tycks finnas någon omedlebar lösning på, förvärras den bara. Det sägs ofta att lösningen till alla svårigheter ligger i svårigheten själv. Men genom att vrida på problemen i tankarna fäster vi uppmärksamheten vid det yttre skenet, inte cid den inneboende lösningen.
Vila, meditaion, konentration på andra sysslor, andra människor, är ett sätt att låta gud avslöja lösningen. Det finns en lösning på alla problem. Och vi behöver aldrig vänta länge på den. Men vi måste vara öppna för den. Vi måste gå ut ur oss själv, gå utanför problemet och lyssna på en god väns ord, på de ord som stiger ur vårt eget innersta. Allt för mycke grubbel, allför intensivt analyserande gör att problemet förblir problem.


Jag ska vila mig ifrån mina tankar. Jag ska koncentrera mig helt och fullt på nuet. Där kommer jag att finna lösningen när jag minst anar det.


Solen skiner idag! Ta vara på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0