Ny dag, nya möjligheter!

Så är det verkligen :) Om jag vill vara med i livet och leva det, och göra så gott jag kan.

Har vart på mycke möten den senaste veckan och jag behöver verkligen det för att hålla kurs, och göra mera rätt val och fylla på det som behövs. Jag får verkligen allt vad jag behöver där. Kan nånstans känna mig tacksam över allt som har vart så otroligt jobbigt den senaste tiden...för gud vad jag lär och ser vad jag behöver förändra hos mig själv, och vart roten till mina problem ligger. Och är tacksam att jag får uppleva underbara stunder med människor och att jag vågar vara med i det.
Har vart mycke snurriga tankar för mig och dömmande, och det är nånting som jag har fått jobba mycke med att lära mig acceptera att jag tänker, och att det inte är en sanning, och att tankar får komma och gå...de är  inte så himlans allvarligt. Och nu så har jag låtit det vara så, för det är så många gånger som jag har tänkt dömmande och får det som en smäll i ansiktet att det inte alls är som jag tänkte. Och att det bor nånting vackert i varje människa jag möter. Och jag väljer att se det istället och låter det fylla mig. Jag kan alltid välja! Och mitt ego och allt i mig som bara vill ha, på mitt sätt, styra...det är det som driver mig till missnöje. Jag behöver inte agera så, och jag kan välja att ge upp det med och rätta in mig i ledet och bara vara med, och se vad varje dag har att ge. Ge mig själv nånting vackert också, och låta mig få vara Linda...precis som jag är! Igår och idag har det verkligen känts helt ok att vara jag, och jag blir ödmjuk i det. Allt är precis som det ska vara :)


Har kommit fram till att jag åker ner nästa vecka till Våla :) Grymt tacksam för alla fina männsikor jag har i mitt liv, som gör att jag får se mig själv och som går brevid mig i livet!


Nu ska jag in till stan på ute gympa :)


Önskar er en underbar kväll, och att ni är rädda om er! Ta hand om er, för annars låter ni inte oss andra få ta del fullt ut av det vackra just du har att ge :)


Kommentarer
Postat av: Elina

Jag läser det du skriver och tänker tillbaka på tiden innan du åkte på behandlingen. Då kände jag ständig oro för vad som skulle hända dig, vad för trubbel du skulle hamna i, hur du mådde. Det är så himla skönt att se och veta idag att du hittat ett bra sätt att leva. Du är en sån stark och fin människa och jag betvivlar inte en sekund att du tar dig igenom svårigheter och prövningar på "rätt" sätt.

Älskar dig vännen, och är så himla stolt över dig!

Puss och kram <3<3<3

2009-07-29 @ 09:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0