Uppdatering :)

Går länge mellan gångerna som jag skriver.... kul att ni fortsätter kolla iaf :)

Idag har jag vart på mitt första regionsmöte med Hemtex :) Och vad spännande det är att våga vara med, och ta del av det. Är skit kul att utmana mig själv och möta mina rädslor och just att jag har intresse av att lära mig mera. Var nervös å så när jag åkte upp och alla dessa tankar som kommer..."Va ska jag dit å göra, jag kan ingenting, jag har inget där å göra"...såna tankar som förut vart sanning för mig och begränsade mig att göra sånt som jag vill egentligen.
Blev peppad på att "drifta" i jobbet, och göra ett bra jobb, och mera insatt i hur jag ska tänka i jobbet med.

Är så sjukt tacksam över att jag är där jag är idag i livet... och att jag är i både glädje och sorg. Livet är inte alltid lätt, men det går att välja att se på prövningarna som nånting annat än problem. Att jag får träna hela tiden, och att det är en mening med att det händer. Jag lär av varje situation. Känner mer och mer att jag tar det som kommer när det kommer, ibland är jag nere och känner mig inte tacksam...och då låter jag det vara så, för allt förändras ju. Dagen idag vet jag ju  bara hur den har vart, och igår...imorgon vet jag ingenting om än, jag kan aldrig göra upp ett facit på hur det kommer att bli. Så länge jag har ett öppet sinne för det som sker!

Var hemma i Våla i helgen och hade det grymt mysigt! Vad jag värdesätter den tid jag får med min familj alltså. Var på allsång och pappa spelade. Vi satt och sjöng och hade det sååå mysigt. Sen var mina småbröder med uppe på scenen och spelade gitarr :) Kan jag vara annat än stolt? Några vänner var med, min farmor, mina brorsor och min kusin. Kan jag vara annat än tacksam att få känna gemenskapen...med familjen? :) Helt otroligt!

        

På lördag är det bröllop <3 Min älskade mamma gifter sig, och jag längtar såååå mycke :) Mormor och lillebror ska sova här på fredag och det ser jag också fram emot så himlans mycke. Att få rå om mormor lite, och ha tid tillsammans med henne!

Sen nästa helg bär de iväg till Umeå på konvent :D hihiii. Helt jätte spännande att för det första få komma så långt upp i landet :) Bara de är ju ap kul, sen konventet. Förra året var ju första gången jag var på konvent, och där också....vilken tacksamhet och drivkraft att vilja vara nykter och använda programmet. Och verkligen leva!

Jag är så himlans nöjd, och är så fylld av tacksamhet till att jag lever, och alla underbara människor jag har i mitt liv <3

Just ja... morgonens text tilltala mig jätte mycke...speciellt en rad,
"Hur svårt är det ofta inte att vara stilla och lyssna helt och fullt på orden i stället för på människan?"


Tänkte på hur jag själv funkar i mitt dömande av människor ibland, och när jag dömmer ut dom...men hör jag och lyssnar jag verkligen på vad jag får höra då? Genom att dömma en annan människa och stänga mitt sinne. Sen fortsätter texten med,


"Hur mycket enklare är det inte att filtrera budskapet genom vår egen ständiga inre dialog, vår egen ständiga bedömning av våra medmänniskor, just i det ögonblicket en högra makt försöker nå oss genom andra.
Inga ord är bortkastade. Det finns budskap överallt. Vi kan lära oss att lyssna!


Kommentarer
Postat av: Karin från Våla

Har nyligen börjat läsa din blogg. Varför blir du inte författare?? Du skriver så j....la bra och så eftertänksamt. Nu kan jag följa dig istället för att intervjua farmor om hur du har det. Vill önska dig en underbar midsommarhelg kramar från pappas kusin i Våla P.S Fortsätt vara den du är D.S

2009-06-18 @ 14:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0