Lärdoms rik dag igen!

Bara wow :) Så känner jag just nu! Så häftigt det är när jag ser allt som gud ger mig, när jag är med, och låter bli att vara  gud!


Pratade med Elina innan jag åkte till jobbet, och det känns alltid gott efter det, det ger mig ju massa varje gång hon och jag pratar. Att bara lyssna ibland, och även höra vad jag själv behöver se upp med. Att få ta del av mina vänners liv och vara en trygghet att luta sig emot ibland är ju helt häftigt. Jag vet ju själv hur svårt jag har ibland att dela med mig av mig själv, när jag "inte känner mig duktig" och när det är känslor i mig som gör att "jag känner mig fel".Jag stärks varje gång jag får ett förtoende av en annan människa, att bara kunna finnas till.


På jobbet så har jag känt sånt motstånd... har inte fattat riktigt varför...eller jo men inte velat erkänna det för mig själv, alla dessa självbedrägerier! Jag har ju vart i full planering emot lördan, och inte vart närvarande idag, inte vart här och nu. Har vart upptagen med planering för lördan och vad jag ska ha på mig, å bla bla bla. Har tyckt att min kollega ändå gör saker....så går jag med dåligt samvete? Konstigt då! Det är ju sånt här jag behöver vara vaksam med hela tiden...och tackar gud för att jag har ett samvete idag som jag lyssnar på. Har kunnat känna mig ensam idag med till och från...och det är ju inte heller så konstigt när jag ska styra föreställningen själv.


När jag slutade jobba så kändes de ju inge bra, eller jag visste ju inte vad det var som störde, alla gånger vet vi ju inte det, det bara känns. Så ringde Samuel :) Så konstigt och häftigt med alla dessa helt rätta tillfällena, vilket jag för den delen inte tror är bara en tillfällighet :) Och pratade, och hans lugn ger mig också lugn!


Sen kom Örjan över på mat, och vi satt och prata och hade det gott, och sen åkte vi in på möte :) Jag känner ju av när det var ett tag sen jag var på möte, sist var i lördags. Och gud vad jag behöver möten och gemenskapen. Redan efter första delningen så landa jag, och det kändes så rätt! Det behövs inte så mycket ibland. Känns så gott just nu. När jag kolla på telefon efter så hade min sponsi ringt :) Vad häftigt, och helt i rätt tid med. Tycker att det är jätte spännande att få ta del och förhoppningsvis få följa med på hennes resa i livet, och ge vidare det jag har fått!


En liten förklaring bara, när jag väljer att säga gud så handlar det inte om en kristen gud! Gud för mig är det jag inte kan förklara, men som bär mig! En del som jag har saknat i mitt liv som jag fått lära mig att hitta och lita på. Just ordet gud skulle jag kunna sätta ord på på tusen olika sätt med :) Just därför blir det det som jag inte kan förklara :)


Kommentarer
Postat av: Kim

Man kan ju inte annat än vara stolt över dig!! :) Sen jag så din blogg har jag inte kunnat låta bli att titta in varje dag. Hoppas att vi ses på Söndag hos mormor.



Kram Kim

2009-03-06 @ 10:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0