Sorg...

....och FÖRLUSTER! Är ju massa sorg och förluster jag går igenom. Tänk att jag har så svårt med mig själv ibland. Höjer mina krav på mig själv grymt när jag är i nå känslostorm. Och när det lugnar sig...när det går över....blir det som nya insikter igen! Kan känna nån ödmjukhet till mig själv också, och vara snäll med mig själv. Behöver inte ha dessa krav på  mig själv, jag är också människa! Är väl ingen nyhet att jag är i sorg, men det kom över mig idag, att det är ju det de handlar om, och förlusterna. Människor som har lämnat mig....och inte bara Liv och morfar. Och förändringar! Att livet är inte alltid på samma sätt, det förändras ju hela tiden. Och det är ett accepterande också. Att inte fastna i hur jag har haft det, och hålla fast i det, då missar jag allt det som varje dag innehåller. Känns gott nånstans i mig.

Är så tacksam över min sponsor, tänk när jag träffade henne :) ! Vilka förändingar i livet, och vilka val och beslut jag har tagit, och i dom mest tuffa stunderna fått kraft att göra det. Att lyssna och ta till  mig av andra. Och ge upp kampen emot "mig själv".  Att sluta styra föreställningen i mitt liv och männsikorna i det, och börja leva livet på livets villkor! Att hitta en tro på nånting annat än mina egna ideér och kortsiktiga lösningar på mina "problem" . Att sluta vara ett offer och så himlans missnöjd. Ta mitt eget ansvar över mig själv, och inte lägga det på andra. Och nångång hitta ett värde i mig själv! Så tacksam över att jag har hittat det jag väljer att kalla gud...programmet och gemenskapen! Det är tack vare det som jag har det jag har idag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linda. Det där med sorg är inte lätt. Det kan vara så många olika sorters sorg och alla sorger är tunga att bära men ger samtidigt en stor insikt tycker jag. Du kämpar på så bra tycker jag och du får aldrig glömma bort att du är en väldigt väldigt fin människa. Jag använder dina egna ord. DU ÄR VÄRDEFULL.

Kram och Godnatt gumman.

2009-03-16 @ 23:00:35
Postat av: Kim

Hej Linda!!



Jag tror nog att du räcker till mycket mer än vad du tror. Jag kan bara prata för mig själv, men jag saknade dig jätte mycke när vi inte hade någon kontakt. Så för mig är du JÄTTE VÄRDEFULL!!!!!!!!!



Kram Kim

2009-03-18 @ 12:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0