Söndag kväll...

Nu är jag tillbaka hemma igen....
Känner mig fortfarande så ledsen....den är blandad med glädje på nåt sätt...av det jag får vara med om och uppleva, är så oändligt tacksam till livet och det jag har.

Igår när jag vaknade så startar all sorg på en gång....gick ut och gick en sväng och försöka hitta motivation till att leva dagen så gott jag kan. Skingra mina tankar och få minnas alla minnen och saknad, de måste ju få ta vägen nånstans. Sen åkte vi iväg och mamma handlade. Hade jag gjort som jag egentligen ville så hade jag legat i sängen hela dan och inte gjort nånting...men va fan blir bättre av det då? Ibland är det värdens projekt att ta sig till duschen och bädda sängen...sånt motstånd finns det i mig ibland. Åkte till Samuel på eftermiddan och vi skruva ihop en säng gavel och pratade om livet. Jag hade faktist riktigt trevligt :) Sen kom Örjan och Sofie på kvällen, så vi satt och pratade. Tänk vilken underbar insikt det är att vilja lyssna och ta del av andra människor, och vara med :) Det är spännande!
Nånting annat som är en helt underbar upptäckt är hur fantastiskt det är att dansa nykter :) Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle göra det. Fanns inte i min väld förut att jag skulle göra det, jag var livrädd för det och allt för självcentrerad. Underbart när jag kliver ur min självcentrering och njuter av stunderna, njuta av musiken och bara släppa loss :) Idag så går jag inte heller ut för att "jaga bekräftelse", den jakten är också så skön att slippa, det handlar liksom inte om det. Blir självklart glad när jag får de, och kan ta emot de på ett annat sätt idag, och den får fylla mig och jag är nöjd med det jag får, och blir ödmjukt tacksam.
Kvällen var fin och rolig :) Tack Örjan och Sofie :) Och tack Samuel för att du är den du är, att du möter mig där jag är, och det får vara precis som det är!

Är grymt att få vara med och uppleva allting när jag går emot mina rädslor, att ha tillit! Våga riskera att bli avvisad, våga riskera att bli lämnad, våga riskera att inte duga,  våga riskera att inte bli omtyckt. Våga vara ärlig!
Och våga vara Linda!




Kommentarer
Postat av: Kim

Hej Linda!



Det var ett jätte fint foto. Du är en vacker tjej, det har jag sagt flera gånger om jag inte minns fel. Det var jobbigt men fint på Bengts begravning. Ha en bra dag och var rädd om dig!!



Kram Kim

2009-03-23 @ 13:23:26
Postat av: Therese

Min fiiiina Linda <3<3<3 En unik tjej med sån otrolig styrka och positiv inställning.. Du är underbar!!! ..precis som du är!!! Pussss

2009-03-24 @ 19:03:42
Postat av: Elina

Fiiina människa!

2009-03-24 @ 22:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0