Söndags tankar :)

Tänk så svårt det är vissa dagar med vikten...och är det nånting jag verkligen skäms att prata om också och berätta om så är det just vikten. Kan tycka att det är helt ovesäntligt egentligen....att det handlar inte om vilken storlek vi har på kroppen, det handlar inte om vårat useende, om vi är mer eller mindre värda som människor. Lyckan sitter inte i det yttre! Ändå sitter det ett missnöje för mig i det, och vissa dagar är värre än andra...det är så sjukt hur jag ena dagen kan titta i spegeln och tycka att det är helt ok att se ut som jag gör, och andra dagar får jag sån panik så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Självkänsla är verkligen en färskvara, och det är nånting jag får jobba med hela tiden. Och det här att nöja sig med att vara lagom, eller att det räcker, eller att det duger :) Jag behöver inte vara bäst, jag behöver inte vara värst i allting, jag behöver inte vara högst upp....det räcker att vara där mitt emellan, med fötterna på jorden :) det som göder mitt ego tar bort min ödmjukhet.

Jag har haft en jätte mysig och verkligen skön dag idag :) Har legat ute och solat och pratat med tjejerna hela dagen idag. Tiden bara försvann, och det är så grymt skönt att låta det vara så. Har inte haft ett enda måste idag, jooo att träffa Axel då men det ville jag :) Pratade med mamma en sväng och fick höra om Jannes svensexa, haha så himlans kul. Så pratade vi om all planering inför bröllopet, guuud vad jag längtar och ser fram emot de. Det kommer vara så himlans fint, och det kommer bli ännu en stor dag att minnas. Tror att jag kommer gråta när jag ser mamma, hon är så vacker precis som hon är nu, och tänk när hon kommer vara alldeles tillfixad och i hennes bröllopsklänning. Det är sjukt mycke att göra med bröllop, herre gud! Fast tror att det är värt varenda ansträgning...bröllop är väl en bland som största dagarna i sitt liv kan jag tänka mig, förutom när man får barn :) Märker med mig själv att jag börjar gå in i nya faser i livet. Att familjeliv och sånt där finns med i mina tankar nu för tiden. Kanske inget som kommer hända än på nå år men märker att framtidsplaner finns. Eller så tänker jag helt annorlunda idag me hur jag vill ha det, vad det är jag vill ha och få ut av livet tillsammans med någon.

Är det nånting som jag verkligen har bestämt mig för är att när jag väl träffar någon, och inleder ett förhållande (gud vad vuxet de där kändes haha) så är det att jag vill ha nånting helt nytt emot vad jag har haft förut. Jag vill få ha mitt eget liv, mitt eget andrum och min egen personlighet. Jag vill att han ska vara självständig och ha egna vänner. Jag vill kunna dela mitt innersta med honom, och få ta del av han. Jag vill kunna skratta tillsammans och få vara mig själv. Jag vill känna mig trygg tillsammans, och lika väl som att kunna skratta och ha tok kul tillsammans så vill jag känna mig trygg och att bara få vara med. Vill kunna lita på att allt är väl även i dom stunder jag kanske inte gör det. Jag vill ha närhet...både fysiskt och känslomässigt. Jag vill kunna prata med varandra och vara sanna och ärliga. jag vill att var och en tar ansvar över sig själva, och sin egen person. Jag vill verkligen våga släppa in någon tids nog och dela livet med någon och växa..var och en på sitt håll, och tillsammans. Upptäcka saker tillsammans, se världen. Skaffa barn och tillsammans vägleda och vara föräldrar, i kärlek :)
Aa gud, det finns så mycket framtids planer och drömmar i denna själ :)

Klockan springer alltid iväg, och jag behöver sova...så jag orkar vara människa imorgon på jobbet! Önskar er alla sinnesro, och att ni är rädda om er!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Linda. Jag vet att det där med vikten och kroppsuppfattningen inte är så lätt att påverka på detta vis men jag måste ändå få säga att du är så otroligt fin som du är, dels på utsidan men oxå på insidan. Hur många i din ålder är det tror du? Det tar massor av livserfarenhetsår för att vara så vacker som du är på insidan i vanliga fall men du är så långt på väg och det speglar sig även på utsidan. Jag blir ledsen när jag ser att du tycker att du inte duger. I mina ögon så är du helt perfekt och det menar jag verkligen. Kramar....

2009-05-18 @ 14:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0