Helgens upplevelser :)

Oj oj oj va trött jag har vart idag, kära nån :) Somna inte förns 5 i morse och vakna halv nio.
Är grymt tacksam för de som jag får uppleva och ta del av. Hur inne hållet i mitt liv ser ut. Det går verkligen upp och ner hela tiden, men de är inte lika tvära kast, och lika svart och vitt längre. Det finns ödmjukhet och acceptans i både ner som uppgångarna. Det finns insikt om att livet alltid förändras, känslorna är inte för evigt när de är känslor som ja inte vill ha, och glädjen och de goda kan inte allid finnas där, då får jag inte känna skillnaden och kunna vara tacksam över dom där "små" sakerna. Det som är livet, i nuet! Att kunna känna och uppleva och vara delaktig i mitt liv.


Morgonens text var nånting om att smärtan är oundviklig...och lidandet är ett val! Och så känner jag verkligen. Smärta finns i livet, de går inte att komma ifrån, men de går att välja hur mycke ja kämpar emot den å inte, och vart jag gör av mig själv i allting. Vart jag gör av den och hur jag hanterar den. Om jag väljer harm och bitterhet och agerar ut på andra, och blir ett offer. Eller om jag vänder den inåt och gör mig själv illa. Det är så många gånger som jag plågar mig själv, på ett eller annat sätt. Och det har jag fått erfara mycke dom senaste månaderna, och jag tycker att det är nyttigt. För jag blir så medveten om saker, och mina val. Och vart jag har svaren, kärleken, tryggheten och acceptansen nånstans. Vart jag behöver och kan vända mig till idag för att kunna vara med mig själv, i vilka känslor de än är. Där jag alltid innerst inne vet att jag är älskad och värdefull för att jag är den jag är.


Dagen igår och allt vad den innehöll gör mig tacksam idag med, och allid blir jag lite kvar i "dåtid" :) De är de som är så grymt med att vara nykter, att tacksamheten över det jag får uppleva, som är på rikitgt, den fyller verkligen mitt hjärta. Och de finns kvar!


Ibland glömmer jag bort och ser inte vad jag har att vara tacksam över, dom dagarna som jag mer och mer får lära mig att acceptera att dom finns. Blir alltid påmind förr eller senare om vad jag har. Ljuset finns alltid, om jag vill se de liksom :)


När jag bäddade rent sängen nu innan ja ska sova, så sa min inre röst dom här orden...


Det är när du slappnar av och accepterar din ofullständighet.....de är då du blir så fullständigt vacker!


Kommentarer
Postat av: Kim

Hej Linda!



Kul att du fortsätter att skriva här och kanske bra för dig själv också. Tänk om alla kunde skriva av sig lite, då hade kanske världen sett annorlunda ut. Hoppas att du har det bra och Grattis i efterskott!



Kram KIm

2009-11-17 @ 08:34:08
Postat av: Isabelle

Hej Linda! Det var inte igår...vad kul att höra från dig. Ser i din blogg att du har haft en jobbig tid, hoppas du mår bättre och att framtiden blir ljusare för dig! Ja jag minns när vi satt i ditt rum och sjöng och lekte med "Lady Lovelylocks"...hihi! Många kramar, Isabelle

2009-11-19 @ 13:30:21
URL: http://www.mrspeachypeach.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0