Ledig dag :)

Idag är jag sjukt nöjd! Och jag känner mig glad och får glöden inom mig att tändas.

Var ut och gick på "morgonen", skönt att göra det och få frisk luft och röra på mig, det behövs verkligen :) Jag behöver göra såna saker, och ge mig själv den tiden som gör gott. Sen satte jag mig och spelade ett tag... alltså jag älskar verkligen att spela gitarr, och har ständig vilja att lära mig hela tiden och det är sjukt kul. TIden bara försvinner när jag spelar. Låtar som jag försökte spela förut som jag inte kunde, fick inte till melodi och var tvungen att sitta och kolla hur ackorden är kan jag spela nu. Rätt ok iaf :) Underbart att få fram melodi och bara sitta och njuta, av nåt jag själv spelar :) Häftigt alltså! Sen städade jag. Ville inte men fick intala mig själv att jag ville, och satte bara igång. Och det är så härligt att vara hemma när det är nystädat. Jag tycker så mycket om mitt hem, och jag trivs verkligen. Och jag kan sitta och bara titta och känna mig så nöjd...och det är mitt! Mitt eget hem! Jag vantrivdes så otroligt förut i min ensamhet, och i mina tidigare lägenheter när jag bodde själv fanns inte det i mig som finns nu. OCh jag tog verkligen inte hand om mitt hem alls då. La ansvaret mycke på min pojkvän också och orkade inte göra nånting. Bytte aldrig lakan, rökte inne, orkade inte diska... gamla öl burkar överallt. Tänk så det kan bli :) Det är sååå underbart!

Sen var jag och Harri till undomsgården här i Iggesund med KRIS och presenterade oss. Och träffade ungdomsledaren och prata lite med ungdommarna. Alltså jag trivs så med det, och jag blir så glad av att träffa folk, och bara att få prata lite med ungdommarna :) Lika där med...tänk hur det kan bli :) Förut var jag så otroligt rädd för människor och vågade ingenting, och var så skamsen. Förstå vad man gå miste om genom att leva i rädsla och dålig självkänsla och inte ta del av allt som går att uppleva. Är så tacksam för det jag får höra med, att folk tycker att jag ska jobba med människor. Det ger mig mera tro på mig själv också, att andra tror på mig :) Och jag känner verkligen och börja känna det för länge sen att jag vill jobba med människor också. Jag gör ju redan det, och det är en del av att jag trivs så på mitt jobb, det jag känner är att jag vill på ett djupare plan. Det visar sig vart vägen leder, och vart jag hamnar med tiden.

Känner mig ödmjukt tacksam igen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0