Nattvandring :)

Är tacksam för det jag får, och att jag känner att jag är viktig, och att jag har en mening :) Blev jätte glad när Harri sa att han ville att jag skulle vara kvar här och att jag behövs i gemenskapen. Det värmer verkligen. Att han tycker om mig och att jag är en klok kvinna :) Nu skrev precis Elinah på facebook att hon vart alldeles berörd och tårögd när hon läste min blogg. Och att hon tyckte att jag var stark, och det värmer också jätte gott att få höra. Jag kan bli lite chockad med, så säger jag till mig själv för jag får liksom tänka till...och "ja Linda du kanske inte är så tokig ändå?" :) Självkänsla och eget värde!

Har nattvandrat med KRIS för första gången ikväll och det har vart helt underbart! Dels att få göra det för första gången nu, och sen för sällskapet, gud vad vi har skrattat och bara vart oss själva :) och för att det tänds en glöd i mig med...att det kanske är där jag kan finnas till för tonårstjejer med tiden? Jag har ju vart inne på det ett tag och inte vetat hur lr vad jag ska göra för nå ut till tonåringarna...och det kan ju kanske vara där jag ska finnas till? Ingen aning, känner värme för killarnas arbete där iaf och tanken dom har. Och hur dom jobbar. Och det behövs mera folk. Gillar sånt här :) Det kan också vara som en gottgörelse för mig, så känns det lite. Med det som livet har innehållit för mig och att ge det jag kan för andra. Tänkte på det när jag satt och spela gitarr när jag kom hem, fasiken va kul det är när jag följer mitt hjärta och vågar drömma och göra det som drömmarna och hjärtat säger. Jag har aldrig vågat göra nånting förut, och inte vart "duglig" till det, och för rädd att misslyckas. En av mina drömmar är att spela gitarr ju och jag kan :) Så länge jag vill och har den drivkraften så kan jag fasiken mycke :) Lika med de här, som jag känner med ungdommar att våga ta del och se vad jag kan göra :) Att skriva en bok är också nånting som jag skulle vilja göra... jag kan inte skriva bara för skrivandets skull, utan jag skriver verkligen när det bara kommer. Och om jag lägger mera tid på det så kanske det också kan bli nånting med tiden? Har en ytterst liten början. Och lite underlag hur jag vill skriva och vad jag vill skriva om. Det får ta den tid det tar om det blir nånting :) Massör vill jag också bli, visionen som jag har och det jag önskar kunna ge. Ingen flera års utbildning, men grunderna för att kunna ge dom som behöver. Att kunna vara en oas där det finns lugn och frid och massage släpper så mycke spänningar och det behövs verkligen för att ta hand om sig själv.

Att våga drömma och tro på drömmarna är verkligen nånting jag får mera insikt om... lika med en relation den dagen det kommer... jag stänger inte dörren för jag längtar verkligen tills den dagen när den kommer. Jag behöver inte jaga och känner mig inte missnöjd med det jag har just nu och det känns också viktigt. Att vara tacksam och nöjd, och ta hand om mig själv. Då funkar liksom allting.

Nu är klockan över tolv, så nu har jag vart nykter i 2 år och 7 månader :D Tänk att det är helt underbart... varje dag kan jag vara tacksam över att få vara nykter, bara för idag! Och varje månad är så stor! Som de känns så tänker jag aldrig sluta fira dom :)

Varje dag är viktig, den bidrar till helheten i livet!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Linda och grattis till den långa tiden du varit nykter. Så härligt det måste vara för dig att känna den friheten och som vanligt så knockar du mig med dina ord. Du är så klok men jag vill att du ska känna att allt du gör är bra just bara för att det känns rätt för dig, inte tänka efter hur det känns för andra. Det säger jag för att jag tror att du är en av de varmaste och djupaste människor jag träffat i mitt liv. Jag är såååå tacksam för att jag har fått en del av dig i mitt liv. Tusen kramar till dig fina människa.

2009-09-05 @ 22:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0