Valborg

Imorse när ja vakna så vakna ja ännu en gång ur en händelserik dröm, och konstigt, och några få sekvenser som fastnar. Men ändå känslor.
De sista jag vakna ur var att jag hade tröttnat på en tjej som aldrig gav sig, så jag slog henne...jag slog och slog för ja var så frustsrerad över de hon gjorde, å att hon inte lyssna. Den känslan kommer jag ihåg, för så har jag gjort i verkligeheten. Och de är ingen härlig känsla att göra illa andra människor fysiskt så. För mig speglar drömmen verkligheten för mig, och hur hård jag är emellan åt på mig själv. Och hur jag slår ner på mig själv. Det blir så tydligt, när ja inte accepterar och har dom där orimliga kraven jag har lärt mig nånstnans för att inte göra fel för å inte bli lämnad.
De var ett lejon och en tiger med i drömmen också, som var lika stora som elefanter. Skit konstiga såg dom ut :) Men jag var trygg med dom, dom var kraften. Så var det en tidsvåg, eller vatten som var på väg att skölja över dom, men de lyckades inte. Sen är det människor ifrån tidigare som fanns med också, som jag mötte. Och Sandra Lennartsson var den första ja tänkte på i morse? Nånting med dig var det.

Aah mycke märkligt va mina drömmar säger mer än bara att de är en dröm, inte alla gånger så klart, men ibland säger som verkligen mer :)

Har inte tänkt nå speciellt på att de är valborg idag, och vad den här dan har haft för betydelse för mig innan. Förns i morse... då allting kom. Och mina tankar har gått åt alla som kommer dricka idag, dom som tar sina första fyllor, dom som är i sitt race redan, som kommer göra saker dom ångar imorgon. Som hoppas på lycka som kommer bli besvikna. Som söker nånting och önskar att livet vore annorlunda än det är. Alla slagsmål, fyllekörningar och alla barn som glöms bort när föräldrarna tycker att de är viktagre att dom just gör allt de där!

Åkte in på möte efter promenaden, å de e ja jätte tacksam över :) Vilka fina och häftiga möten de blir, med människor :) De slår mig ofta så mycke ja missa förut, när jag var så rädd för människor.
Sen åkte ja ut till Maln, badet vid havet i Hudik :) Satte mig där och spela gitarr, och bara meditera. Alldeles lugnt på vattnet var de, lite blåst...men mest bara lugn och ro. Vädret var är inte lysnade, men ändå så är det vackert :)  Lite halvpinsamt stundsvis var de att sitta där själv och spela och sjöng gjorde ja me :) Men vilken frihet att tillåta mig att göra de :)

                                                 

  
                                       
                                     


Det jag hörde förut, var bara lögnen, och det negatvia! Och missade helt det goda och fina som är. Idag ser jag och hör på ett annat sätt <3

Nu ska ja unna mig en skön dusch, och sen iväg och fira Valborg på IOGT :) Sen kase vid köpmanberget och goda vänner <3 Önskar er en värfefull kväll !


Kommentarer
Postat av: Örjan

Du är modig min älskade vän :)

2010-05-01 @ 15:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0