Himmlens alla stjärnor i din själ....

Fick en låt idag av människan som bara står med mig i alla stunder i mitt liv...och bara älskar med öppen famn hela tiden, även när jag som minst förtjänar det.
Gud ska veta att det är svårt ibland...de är verkligen jätte svårt att tillåta mig det finaste jag kan få. Att låta mig bli älskad för den jag är...utan krav och med brister. Jag är verkligen accepterad precis så som jag är... HELA tiden. Han försöker inte ändra mig, han litar på mig, innerst inne är han alltid trygg, han ställer inga orimliga krav, och hur illa jag än beter mig emot han, hur mycke jag än tvivlar, hur rädd jag än är....så möter han alltid upp mig...med öppen famn. Hans rädslor tar inte över heller...och han blir inte arg...han bara står kvar och har tillit i allt. Det som jag glömmer bort.

Tänk va svårt de är med sann kärlek. Att kunna ta till mig den. Jag känner den helt och fullt och litar på den. Ändå finns de en del i mig som blir äcklad och inte klarar av den. Rösten säger i mig "du får inte tycka om mig" du får inte! DU FÅR INTE. Och den motviljan försöker stöta bort allt de fina...för jag klarar inte av att ta emot kärleken ibland. Varför är det så?

Längst inne i mig själv så finns inga tvivel. Där känns allt rätt, och de är som att hitta "den där". Jag vill inte att han ska va i den åldern han är och i skalett utåt... men de är ju de som är de allra finaste. Att hitta den där tvillingsjälen som är helt rätt för mig. De har han ju vart innan, vi har lärt känna varann i 3 år och är verkligen min allra bästa vän utan att ha en aning om att de skulle bli så här. Allt de yttre, och hur skadad jag har vart och är i de, de faller isär liksom. De bryts ner och omvärderas. Och allt de vackra och fina blir ännu större på nå konstigt vis. Jag behöver inte se och tänka vad jag känner, jag behöver bara lyssna inåt och känna då har jag svaren.

Är tacksam över den här tiden när jag får skriva, jag behöver den här oasen att få uttrycka och sätta ord på de som finns i mig, och få lyfta fram det som är jag. De här är en del av bränslet jag fyller min själ med. Jag delar med mig av min själ här. 

"Du har solen i ditt hjärta, du har himmlens alla stjärnor i din själ"...låten som jag fick... de är en av text raderna...den är sååå vacker, så otroligt fin! Jag är verkligen älskad, och jag älskar! Jag har alltid velat ha en låt :) Och jag har velat träffa någon som spelar gitarr, obetydliga ytliga saker men som har slagit in ;D Glädjen i och hur betydelsefull musik är, de delar vi verkligen :) Vi delar mycke, och de finaste är att vi delar verkligen livet och hur vi vill leva livet, och de har vi gjort i flera år redan. Hur vi vill vara som människor, och låta kärlek och ödmjukhet emot sig själv och andra leda och göra gott. Vi har egen och delar kärlek <3

Nu ska ja lägga mig å titta på en film å mysa ner mig i famnen hos han som jag älskar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0