Fin fin dag :)

Vilken dag... å vilka grejjer de händer. Idag satt jag och tänkte på de här med tålamod och acceptans, och hur det ibland bara är enkelt. Och va tacksamt de är när jag "får hjälp" med det när jag känner att ja inte har nå. Va många gånger det har vart enkelt att bara brusa upp eller bränna ur på nån och bara agera å inte tänka på annat än de som känns. Det var bara nånting som flög förbi i mina tankar.


Lyssnade på en låt idag som jag inte har hört... nånting om kärleken. Och i ett stycke i texten så var det nånting om hur kärleken kan ses som en skadad fågel. Att man gärna vill hålla den för hårt, och att man behöver släppa den fri för den ska få testa sina vingar. När man har tagit hand om den så kanske den kommer tillbaka, för den började sin läkning nånstans och de kommer dom ihåg. Hela texten var inte ordagrant så, men jag fastna just vid de och de här blev lite hur den tilltala mig. De känns så sant. De jag är rädd om har jag haft en förmåga att vilja hålla för hårt, och inte vågat släppa taget om de, för jag har inte vetat om de ska finnas kvar. Jag har inte haft nån tillit alls, och vad har hänt med mig om jag har gjort de? Jag har inte haft nånting alls själv.


Det himlans fina jag fick va me om nu på kvällen var att den kille jag träffar, jag skulle sovit hos han nu ikväll. Och har längtat efter han hela dan :) Jag har vart jätte jätte vilsen den senaste veckan å inte vetat nånting vad jag känner eller vart jag står. Och igår så sov ja hos han för första gången på över en vecka...och då känner ja verkligen hur mycke ja har saknat han, hans närhet och att bara vara. Att vara nära, att prata, att skratta...bara hans närvaro! Hur som helst så känner jag att kärleken till honom leder, och den värmer i själen...i kroppen. Så på kvällen så ringde han och så händer det saker i hans liv också så klart, och massa känslor för honom. När det händer massa grejjer för mig så brukar de vara skönt att sätta ord på det till någon som jag kan luta mig emot, och sen brukar jag tycka att de är skönt att få vara ifred med mina tankar och känslor och "hämta hem" själen och bara få vara i allt och läka tills de lugnar ner sig. Så ja fråga han om han ville vara själv och ta hand om sitt och att jag kunde åka hem i sånt fall. Och de behövde han.


Det känns så himlans fint och häftigt att jag kan göra nåt sånt i dag. Det hade aldrig nånsin hänt förut, jag fick panik när jag inte var med mina pojkvänner jag har haft. Och om dom ville ha tid för sig själv eller med sina kompisar om de inte var planerat så fick jag sån panik så ja visste inte vart ja skulle ta vägen. Det gör mig så tacksam idag att jag har det jag har i mitt liv, och framför allt det som bär mig inifrån. Det som får mig att leva som jag gör. Diamanten där inne som får lysa. De som är ännu mer fantastiskt det är att jag ser möjligheter till vad jag kan göra i såna här lägen, när det blir ändrat å inte som jag har tänkt mig. Istället för att bli sur. Som just nu, så får jag må gott i de här och vara tacksam, och imorgon kan jag ta mig ut på min morgon promenad om ja mår lika ok som idag. Det finns bara möjligheter och tillgångar i livet om man vill se det :) De behöver inte va så stort, de räcker med ens inställning till det som är.


Åkte över till min kära Örjan och hans familj innan och va ja trivs där, jag har egentligen 3 hem känns de som :D haha, nää 5 :) Här, hos Micke, Örjan, Nianfors och gemenskapen... jag känner mig hemma nästan vart jag än är :) Kan de vara för att jag har hittat hem i mig själv? :)


Iaf så var det så mysigt för Tilda, Örjan yngsta dotter frågade mig när vi låg på soffan "kan inte vi lägga oss i pappas säng"? Jo sa jag de nappa ja på på en gång för ja är fortfarande dålig fysiskt. Så låg vi där inne och prata och höll om varann. Barn har en helt otrolig förmåga att ge kärlek, och de enkla i livet. Dom är verkligen som dom är! Blir lika förvånad varje dag över barns själsliga närhet för mig.


För att backa bandet ännu några timmar till början av dagen så fick jag ett mess på morgonen, vaknade halv 7 av mig själv. Och när solen skiner så når den min glädje på en gång å ja vill inte sova. Så läste ja messet å då äre en vän som skriver "Jag tänker göra den här dagen till en riktigt bra dag, och jag hoppas din blir riktigt bra :D", och de fick bo i mig idag. Och även fast ja har vart dålig så har jag haft en hur fin dag som helst :) Visst är de väl häftigt? Hur vissa dagar kan vara :) Pratade med Maria i måste ha vart över 2 timmar, så himlans kul. Och så vart jag med i radio för första gången :D hahahahah.


Ja den här dagen har varkligen vart välbehövlig för mig :)


"Det är nyttigare att betrakta andras goda egenskaper och sidor än att fördjupa sig i sina egna dåliga" Det du vill se i andra ser du i dig själv. Du får det du ger <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0