Fokuserar på de som är positivt :)

Ja gud va ja snurrar på framåt i mitt och bara traskar på. Grejjen är att det är bra med, det braiga får ta över. Sen känslodelen vet ja inte vart ja gör av...men de kommer ikapp mig när jag tar det lugnt och som nu på kvällen. Mina beslut känns rätt, och det känns rätt. Och de känns som att jag behöver följa den här vägen nu. Det märkliga är att det blir så mycke bra grejjer av det... händelser som får mig att bli tacksam. Och kraften och viljan framåt blir starkare. Anmälde mig till massage kursen idag... och de var så kul när jag läste hur han skrev om en motivation och vad man behöver "ha" för att bli massör. Och så stod de att vilja ge andra gott, och att vilja ge och ta emot beröring. Dels dom två grejjena, och det är precis så jag har tänkt och känt ju. De kändes jätte kul när ja läste de, och de känns också som att jag hittar rätt där. Och att göra nånting av det jag vill göra, dom här "små" drömmarna som har kommit efter vägen.


Sen ringde min sponsi till mig efter jobbet och då blev jag också glad, så fråga hon om ja skulle in på kvinnomötet, och först hade ja tänkt att ja skulle de, sen tänkte ja va hemma å spela gitarr å så. Och så tänke ja så här " näe kvinnomötena är inge bra, de är inge tillfrisknande där". Jo men tjena! Gud va ja gillar när mitt dömande och högmod slår tillbaka som smäll i fejjan på mig :) Valde ju att åka in på mötet för å träffa min sponsi lite, och gud va tacksam jag vart. Det var så mycke kvinnor där, och de var ett sånt fint möte verkligen. Och jag blir ödmjuk, och jag kommer ihåg varför jag går dit, och ännu en gång så blir innebörden av allt större. Det är häftigt :)


Sen nu på kvällen så har Blixten kommit, tror jag har fått en ny Sören, min katt jag hade förut som var lagom speciell :) Tycker de är mysigt att ha han här iaf, å de kommer också rätt i tiden känns de som. Lite sällskap, och kunna "ge tillbaka" till en vän som hjälpt mig flera gånger med bilen och annat.


Konstigt nog så får jag hjälp nånstans ifrån att klara av och orka saker jag inte tror att jag gör. Och styrkan och kraften finns, och blir djupare hela tiden den med :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0