Ledig Måndag

Den här dan har vart skön. Katten väckte mig typ åtta i morse å ja ville sova när ja är ledig, men icke :) Klev upp nån gång efter nio och dammsög lite grann, blir så mycke hår av katten å kattsand inne på toan så röjde lite snabbt med den. In i duschen å medans ja sminka mig å grejja så hade ja tv:n på i bakgrunden. Så va de efter tio med Malou och dom pratade om hur det var att sitta inne och kriminalitet och om missbruk. Och de är så intressant å höra hur folk tänker kring sånt här, så kallade "utomstående", som inte har en beroende problematik. Det var en kvinna som var 70 år som hade setat inne större delen av sitt liv. Och henne intervjuade hon, och hennes barn och ena barnbarn. Hur det har vart för dom och hur det är för dom. Tycker de är intressant. Och en fångvaktare som hade jobbat som de i 17 år var med i studion och delgav hennes syn på kriminalitet och grunden till problematiken. Tycker sånt där är intressant :)

Sen åkte ja in till stan å gick på lunch möte, och var sjukt tacksam över att jag har hittat till gemenskapen och att de är den del av mitt liv. Att jag hittade lösningen, och att jag får leva i frihet, och att verktygen är med varje dag.

Så har de ju vart så fint väder idag, eller solen har skinit iaf, så var ja sugen på å se saker bara :) Så ja ringde Micke så tog vi bilen å åkte ut till Hölick, och bara åkte och pratade och tittade på allt runt omring :) As mys :)




Nu ligger katten på min arm å snarkar :) De är fasiken mysigt att ha sällskap, å att nån är glad att ja kommer hem :) Han är liksom med överallt :)




En del av påminnelsen som mötena har gett mig idag... de är "acceptera eller förändra". Just dom grejjerna är fantastiska att göra. Det blir enkelt, och valen finns alltid!


Kommentarer
Postat av: Susanna

Acceptera är svårt... Men läser din blogg å känner igen mig.. TACK!! <3

2010-03-24 @ 13:28:35
URL: http://sanmelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0