Livets pärlor...

.... nu har jag fått de armbandet. Och jag är sååå himlans tacksam och glad. Ett sånt här har jag velat ha länge, men inte lagt ner nån energi på att införskaffa mig det. Pratade med Maria förra veckan, och så sa hon att hon hade hittat nånting som hon fastna för och att hon tänkte på mig när hon såg de. Och hon har inte vetat om att jag har velat ha ett sånt. Så skicka hon upp en present till mig...och idag kom de.... och jag blev så himlans himlans tacksam. Vilket lugn jag kände i mitt inre. Det kom så himlans rätt i tid med.

Tack Maria <3






Gudspärlan: påminner om att det finns någon som alltid är med och som vakar över oss.Pärlan är kransens början och slut. Denna pärla symboliserar någon som håller allting i sin hand, någon som vill  mig väl.  TRO FÖRUNDRAN TILLIT.

Tystnadspärlorna: påminner om den viktiga tystnaden. att stänga av prestationskrav och bara finnas till. Håll i en tystnadspärla, ta ett djupt andetag, låt tankarna skölja bort, begrunda friden,stanna så länge du behöver.

Jagpärlan:när du håller i jagpärlan, föreställ dig ditt innersta JAG som det vackraste som någonsin skådats.

Doppärlan: att våga börja om på nytt, löften om nåd och förlåtelse, Att se livets god. När du håller i doppärlan ber du för barnet inom dig.

Ökenpärlan: symboliserar motgångar, stunder då livet ter sig som en öken. Vi kan inte undvika ökenplatserna i livet.Att komma igenom vårt livs öknar är svårt. Men vi kan träna oss i att möta och vistas i dem.När vi lämnar svårigheterna bakom oss, upptäcker vi att motgången givit oss något tillbaka. När du håller pärlan , tänk på hur du kom igenom öknen tidigare. Vad får dig att komma vidare?

Bekymmerlöshetspärlan:Livets rastplats. Lugnet ,Här får vi vara utan att göra, inga krav, NJUT. På andra sidan öknen väntar den blå bekymmerlösheten.  När du håller i pärlan förflyttas du till känslan av en plats där livslusten bor.

Kärlekens pärlor är TVÅ: att bli älskar och att älska är livets stora, flödande gåva. Första pärlan handlar om att TA EMOT KÄRLEK, om att vara öppen för kärleken som kommer till oss. Den andra pärlan KÄRLEKEN DU GER, att finnas till för andra och ge av sig själv, oavsett vad vi får tillbaka. När du håller i dessa pärlor tänk på KÄRLEKEN den du får och den du ger.

Hemlighetspärlor: tre små vita pärlor rymmer hjärtats innersta hemligheter.

Nattens pärla:det svarta i livet, ångest och tvivel,rädsla och övergivenhet, det som dränerar livet på kraft och mod. Förtvivlan, rädslan för död , katastrofer.När du håller i Nattens pärla stannar du upp inför mörkret. Kom ihåg att Gud(någon) finns även i den svartaste natt. Ingen är övergiven.

Uppståndelsepärlan:står för godheten seger över ondskan, för hoppet som övervinner oro och rädsla, för livets seger över döden. Natten är över. Morgonen har kommit med ljus och liv. Fridens pärla när vi vilar ut efter kampen.Pärlan påminner om att aldrig sluta hoppas. När du håller i pärlan tänds ett hopp.


Kommentarer
Postat av: Maria

Varsågod min vän <3 Är så glad att du gillade det.. Älskar dig..

2010-03-16 @ 08:54:13
URL: http://kevinsmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0