Lugnare dag idag

Gud vad glad över dom verktyg jag har idag... och vilket kaos jag än är i... så går det alltid över. Pratade med massa människor igår konstigt nog, den sista ja prata med var min mamma och sen var jag så trött på att prata :) Det var jätte behövligt för mig. Och framför allt samtalet med min sponsor. Säger det jämt, men hon är verkligen helt fantastisk. De kändes som att allt som jag har gjort så svårt, hjälpte hon mig att plocka fram och reda ut. Och de känns som att jag har vart i nån boxnings rond och att jag är nockad :) Och de är skönt...att inte behöva kämpa...utan att sänka garden. Och hålla mig där vägen inte gör lika ont att gå på. Där jag bli buren över de onda.


Har massa saker i mig själv att jobba och träna på, och vissa saker bara blir utan att jag märker det. Och jag gillar verkligen när jag ser dom sanningarna. Och att de inte är så farligt, och att jag verkligen är villig att släppa min egen vilja. När vi la på sen efter en timmes prat så kände jag verkligen hoppet igen, och tilliten, och villigheten. Och allt lugnar ner sig för en stund.


Idag börja dagen med att verkligen släppa min vilja helt till "ödet", kanske ska kalla de så istället för gud? :) Och bad verkligen om befrielse ifrån mitt ego, i mina handlingar mina tankar. Och bara följa god vilja. Och dagen har vart skön att vara i. När mina tankar börjar snurra så släpper jag dom... orkar inte planera, kontrollera, försöka veta och styra nånting som jag inte styr över...


Just ja, lön har ju kommit idag. Och de är första gången som jag kan minnas att jag inte har haft nåt köp begär när lönen kommer. Annars har jag alltid planerat å handla och har handlat massa kläder samma dag som lönen, eller planerat massa annat för att spendera. Och jag har knappt brytt mig idag att pengarna har kommit. Fy bublans va skööönt. Så jäkla skönt att få känna på bara för en dag att vara fri ifrån begär!


När själen är fri i sitt bo, då kallar jag det sinnesro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0