I am the one and only :)




Undra när min blogg blev en musik blogg egentligen? ;D haha. Låten är ju genom härlig, blir glad av den :) Och som sagt, texterna :D De finns bara en av dig, DU är unik, är inte de coolt då? :) Vi behövs alla som vi är, de som bara vi kan ge. Var och en av oss, de tycker ja e coolt iaf :)


När folk har sagt de "i am the one and only", har jag tagit de som att dom är självupptagna, och "vem fan tror du att du är"... människor med självförtroende har jag hatat... de var ju för att dom hade de jag inte hade! Hänger ju ihop med de här att "rangordna", vem är bättre och vem är sämre? Finurligt de där med självkänsla, och de är intressant att titta på de, hur jag blir och har blivit i olika situationer.


Har en helt annan känsla av de idag :) Ett helt annat värde, och helt andra värderingar! Varför ska vi hålla på å trycka ner oss själva å inte vara värda de som är bra? Så dumt egentligen. Och få tycka att vi är värdefulla och bra som vi är? Helt onödig tid...för förhoppningsvis så kommer vi ju underfund om de förr eller senare. De här om min kropp och vikt har ja ju skrivit en hel del om, självbilden och självkänslan. När jag tittar tillbaka på kort från förr...så blir jag verkligen förundrad över varför jag var så missnöjd, och va sjutton ja tyckte va så fel egentligen? Alla dessa tankar jag har tänkt åt andra, klart som sjutton att folk tänker och tycker idag med absolut, MEN jag väljer oftast att inte göra nån negativ bedömning. Många ord sitter kvar, som folk har sagt, som jag har präntat in själv med. MEN jag vet vem jag är idag...de är de viktigaste! Så länge jag är sann med mig själv så kan jag känna de.  


Missnöjet är inte egentligen de yttre ja ser, de är de inre ja inte förstår. Lever gör vi inifrån... jag förstår de idag. Och de speglar massa hur jag ser den "yttre" världen. Den blir vacker när jag tillåter mig att leva livet, och städar ur det som hindrar mig ifrån att se och känna de...


<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0