Disco - Kareoke - Kalas :)

Ja igår hade vi kalset för Tilda, de blev kanon :) Å lagom mycke å hålla på med känns de som, dom skötte sig liksom själva. Felicia och Rebecka var med och var dj´s :) Barnen var helt sprudlande och både sjöng och dansade för fullt. Sången kom efter halva tiden ungefär, då släppte spärren lite och dom sjöng tillsammans på rad :) Så fina :) Tilda var jätte nöjd med sin dag och sitt kalas.
Jag fick mig en liten paus mitt i alltihopa och for in till mvc och pratade med psykologen där. Skönt att bara komma hem ifrån en stund faktiskt när allt är så intenstivt liksom. Under tiden så hann kalaset sluta och Jonas, Elaine och Örjan fixade hemma och förberedde för grillning. HELT underbart att sitta på våran baksida efter att häcken klipptes ner. Vi har utsikten emot vattnet men innan så såg man inte när vi satt vid bordet ute. Å de gör man nu :D De är verkligen lyx och sinnesro för hela själen att vara där :) Jag kände mig så himla nöjd med dagen och la mig heeelt slut och så tacksam ♥

Idag har vi förberett med låtar tills Örjan åker. Han ska köra kareoke i Tierp :) Mina hemtrakter liksom. Hur kul som helst, å tråkigt att ja inte kan åka med. Jag, barnen och hundarna blir hemma vi och firar midsommar med Elaine och Jonas :) Ja fick faktiskt min efterlängtade klänning idag :D Hiiimla glad för de är jag!
Vi har vart hemma hos några andra av våra grannar idag, vi brukar stanna och prata med dom när vi träffas ute och så men vi känner inte varandra nå väl alls. Båda är otroligt trevliga och genom fina människor. Kvinnan är utländsk, hon kommer ifrån Syrien. Hände massor med mig under tiden som vi var där när vi pratade. Hon berättade om hur det var för henne att komma till Sverige och hennes rädsla och medvetenhet om vad "svenskar" tyckte om henne, rädslan för att bli påhoppad eller hånad, få glåpord efter sig och så. Medveten om vad en del av vi svenskar tycker om invandrare och hur dom lever på bidrag. Jag blev så bedrövad när hon i nästa timme berättar om vad hon kommer ifrån. Där krig är en vardag och där dom mördar 200 personer om dagen som om de vore naturligt. De gjorde så ont i hjärtat att komma ifrån den verkligheten och ha hennes familj kvar och leva i rädlsan varje dag för att dom ska dö, och bli hånad och påhoppad i sverige av idioter. Jag har mina fördommar jag också mellan varven och sen min bästa vän blev mördad av hennes pojkvän så har de vart svårare att möta utländska människor och låta bli att placera "alla" som han. Hur än de är så bär vi alla på våra ryggsäckar och även dom som utsätter andra för kränkningar har sina med. Våld föder våld, och oläkta sår skapar nya! "En sårad människa sårar andra" har jag skrivit förut och så ÄR det. De är så tragiskt att vi vet så lite om hur mycke fint världen faktiskt innehåller.
Den här kvinnan är helt fantastisk och så buren av de goda, en stor inspirations källa i andlig rikting. Ett gott hjärta med otroligt stort mod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0