Men full rulle....

Gaaahh... usch va trött jag är nu. Snacka om att gå ifrån hel lugnt till full sprutt. Vi kom hem igår ifrån våran lilla mini-semester. Alltid när jag ska åka ifrån nånstans där jag har vart länge så är det med lite sorg i hjärtat, någon slags separations ångest. Vi hade dåligt väder alla dagar utom en så dom sista två dagarna blev rätt långa. Egentligen gjorde inte vädret nånting, campingen och stället har vart HELT perfekt för hundarna, och pappas husvagn är så stor, stort förtält och en "ute gård", hur ja nu ska förklara de. Trätrall med tält runt typ :) Så vi har haft stor yta att vara på. Och mysfaktorn i husvagn går ju inte att mäta i nånting nästan :) Jag är ju uppvuxen i husvagn på sommrarna så många minnen och känslor väcktes till liv under den veckan och gjorde mig påmind om upväxten och hur mysig den har vart på många sätt!
(Klicka på bilderna så blir dom större)
Vi kom hem igår, rätt sent igår. Blev kvar hos mamma & Janne rätt länge ändå. Träffade Jens och Maja och de var så mysigt att vara samlade en del av familjen på mammas sida :) När vi kom hem så träffade vi Felicia en sväng :D Varenda gång är sååå uppskattat och värdefullt! När vi väl kom hem innanför dörren så var speeden igång för min del. Vi packade upp och slängde in tvätt och gjorde i ordning ute platsen på baksidan. Bäddade rent i sängen, dammsög och käkade lite annanas innan vi stupade i säng vid två nånting. De slog mig och gör de många gånger hur otroligt fint vi faktiskt bor. Sjö utsikten ÄR sinnesro verkligen!
I morse kom ungarna och Tilda fyllde ju nio igår så vi firade henne direkt! Hon fick äntligen hennes efterlängtade mobil som hon tjatat LÄNGE om :) Nu fick hon en lagom "gammal", inte för komplicerad att förstå sig på och som hon hanterar att sms:a med och ringa. HELT överlycklig har hon vart hela dan, och vi har fått lyssna på den ända låt som hon har lagt in än så länge, nån tillgjord låt med "Alvin och gänget". Nu på kvällskvisten orka ja inte se mobilen ens, snacka om att den har vart dagens fokus :) Haha.
Kalaset vela hon ha hos pappa i år så vi har handlat och planerat för de hela dan känns de som :/ För en timme sen nu (00,55) så tog ja ut sista plåten och satte ner mitt arsel. När vi börja prata för vi visste inte att vi skulle ha kalaset hos oss så prata vi om vad vi skulle göra... så slog de mig, va sjutton gör man på ett kalas då? Ska vi underhålla barnen, har man lekar? Godis påsar? Fiskedamm? Roliga aktiviteter.. kände mig helt lost. Så ja messa Sanna å bad om råd och fick värsta bästa som passar oss kalas ju, disco kör vi och kareoke :) De kommer bli jätte bra och Tilda kännder sig jätte nöjd med de och har planerat hur hon ska hälsa kompisarna välkomna på hennes disco kalas :)
Imorgon lär de bli full rulle igen, gud den här veckan skulle jag vilja ha några flera timmar på dygnet. Känns redan skönt att jag ska öppna kvinnomöte imorgon. Där finns de tid till att bara vara, och jag skulle aldrig vilja byta ut mina möten till nånting annat.
Från blåbär till hallon... va trött ja är på att ha piss ekonomi :( Hitta en jätte fin och jätte skön klänning på gina tricot som jag verkligen vill ha, tänkte som midsommarklänning. Och den är perfekt att låta bebismagen växa i också. Kosta bara 129 ;- men just nu så tillåter inte ekonomin de. Värdo! Ja ska panta flaskor ;)
Den är aprikos i färgen, vilket inte syns på bilden :) Ja vill verkligen köpa den :) Får se om den finns kvar och om de är meningen helt enkelt :)
Nu är de VERKLIGEN dags att lägga mig... och slappna av i hela kroppen och känna lite bebis ♥ Den rör sig alltid och sparkar när ja lägger mig, känner av den när ja är uppe och i gång med men mycke mera när ja tar det lugnt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0