Sommarvärme, examen, semester :)

Ja dåså, då sitter jag vid datorn. Vart tog solen vägen? Ja tvär däckade i sängen mitt i packningen till semestern, och vaknade nu två timmar senare och solen är borta, kallt är de med.
Helgen har vart helt kanon, både med väder och vad vi har gjort! Tror ju på att vädret spelar sin roll i de hela med såna hära dagar. Finns liksom inte så mycke å klaga på då :) Å sol gör vem som helst glad, dom flesta iaf ;)
I Fredags slutade barnen skolan, å de va examen ute på Fränö, himla fint där ute! :) Ligger omringat av vatten och ja vet inte, men de känns lite som att de är som på en ö. Riktigt kanon väder var de och solen stekte från morgon den dan till sent på kvällen. Felicia hade vi inte träffat eller hört nå ifrån så vi visste inte hur de skulle se ut eller vara. Samtidigt som vi ska gå till området när vi parkerat så kommer hon samtidigt :) Örjan stannar och ja gör inte de eftersom hon går med mamma och jag helt enkelt utsätter mig inte för hennes närvaro. Sen tittar jag bakåt igen och då står dom "själva" så då går ja dit :) Vilken lycka å få krama om henne ♥ Å så sabla fin den tjejen är alltså :) Ja tycker hon är den av Örjans barn som är mest lik honom i dragen. De bästa på den dagen var att träffa Felicia helt klart!
Sen for barnen iväg till kompis och äventyr. Örjan å jag åkte in till stan, Örjan fick sina sprutor som han får en gång i månaden och efter de så var vi och lyssnade på bebis hjärta och mätte och vägde för första gången :) Ååååh de är så himla mysigt, de är sååå häftigt att höra ljudet på hjärtat. Ja va inge orolig den gången att hjärtat inte skulle slå för den är så livlig nu för tiden å ja känner av bebis mycke. Barnmorskan sa de att livmodern ligger i framkant å att de kan ta en stund innan man hör hjärtat i början, men de rörde på sig hela tiden så ja visste att den levde iaf :) Vi vet ju fortfarande inte vad "de" är, men jag har bara känning av att det skulle vara en kille. Har drömt flera flera gånger att de är en kille och känslan är bara så. Så vi får se när den vill komma ut va de är för en krabat som ligger där inne :)

I lördags... igrå så åkte vi ut till Hälludden med Mariana och hennes Liam. Hennes kompis och hennes barn var också där :) Vilket kanon ställe! Riktigt fint. Dit ska ja åka fler gånger i sommar. Snacka om att vi bor i ett fint landskap. Där ja kommer ifrån är de bara platt och tråkigt tycker ja :P Sen grillade vi och emot kvällen så åkte vi över till Marie och Janne. Tilda och hennes Tea har lekt med varann hela helgen :) Blev kvar till mitt i natten och de var riktigt trevligt! NÅGOT sugen jag blir på hus alltså. Så himla fint dom hade de :) Jag har ju aldirg vart in hemma hos dom. Hade hundarna med oss också så dom aktiverade sig tillsammans med deras Kata. De gick bra efter en stund att ha dom tillsammans alla hundarna.

Nu idag så har vi förberett för semestern med packning och sånt som ska fixas innan vi far. Tycker sjutton inte att vi har kommit nån vart men en liten bit på väg iaf. Jag var ju (så här iefterhand) dum nog å färga håret direkt när ja klev upp :/ Skulle liksom lägga i där de var som mest mörka stora slingor och ljusa ner dom, men ja hävde ju i mest i hårbotten...hur ja nu tänkte? Haha.. aja.. ja får leva med de i några dagar.
Nu lär ja göra klart de mesta känns de som :) Vi ska fara iväg runt mitt på dagen imorgon och de är skönt att vara så gott som klar ikväll då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0