Nya tag!

Ja... dags för nya tag..igen! De är lite som att gå ner i vikt, de svåra är egentligen inte att gå ner i vikt. Det svåra är att bryta mönster, och hålla vikten. Det är de som är de svåra. Så upplever jag mig själv med. Det är många gånger jag kapitulerar inför vad som är problem i mitt liv, och gör någonting åt det. Ett tag... sen går det nån månad och jag börjar sakta glida tillbaka igen. Med små kanske skit saker för vissa, men för mig där jag lär vara ben hård på mig själv alltså. Den där jädra latmasken som bor i mig som blir gigantisk.
Har vart ute på nianfors nu i några dagar ♥
Där sitter de i ryggen dom positiva sakerna. Bara att vara innanför väggarna i det huset så kommer den positiva rösten inom mig. Omtanke, kärlek, trygghet, respekt...
Det har verkligen gått långt när jag blir förvånad och känner mig konstig när en av personalen säger "Ta hand om dig nu Linda, det är du värd".
Jag?
Det har funnits lång tid i mitt liv när jag verkligen har vart rädd om mig själv och gjort saker för mig själv som har stärkt min självkänsla. Varit en del av livet och verkligen levt och vart glad och lycklig av att vakna på morgonen.
Så nu är det dags igen att ta nya tag! Och göra mitt fotarbete. Ingen annan kan göra mig hel och lycklig... och de är heller ingen annan som kan ta ifrån mig det heller. Så länge jag inte tillåter det! Det är bara mitt ansvar vad jag gör av mitt liv, hur jag vill vara emot andra människor och hur jag tar hand om mig själv.

Kommentarer
Postat av: Karin Edvardson

Vet inte vad som hänt dig, men förstår att det är något jobbigt, eftersom du stängt ner på facebook. Själv har jag inte orkat skriva till dig och Örjan på grund utav yttre omständigheter. Men jag följer er troget och ser hur lilla prinsessan växer och frodas.Jag håller med de personer som säger att du ska ta hand om dig för att du är värd det. Du är värd det 100 ggr om. Jag har sagt det förut och säger det igen jag är en stor beundrarinna utav din mänskliga resa. Jag har ju förmånen att få följa din blogg så jag kan följa er lite. Jag vet inte varför du bor där du bor just nu men jag hoppas att du är på "hemgång" snart. Stor påskkram ifrån mig till er alla tre ha det bra och ta det lugnt

2012-04-03 @ 06:55:55
Postat av: Mig

Tack Karin <3 Du är en fantastisk människa och har många gånger bara genom din omtanke hjälpt mig framåt :)

Kramar

2012-04-03 @ 10:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0